London Collections: The Galliano Effect - Part 2

2:31 PM



THE GALLIANO EFFECT
By Narcis



After what felt like an eternity, John Galliano finally made his breathtaking return to fashion as creative director of Maison Margiela – yes they dropped the eponymous “Martin” – showcasing his first show at the tail end of London Men Collections a couple days ago. Ragging from the brand’s deconstructivism core, to tailored heaven and romantic surrealism, Galliano captured Margiela’s ideals. It’s Artisanal spirit and soul, while showing us something that also felt like a history line of his work and everything he has learn so far.

The inspiration and references were absolutely amazing. For example the Giuseppe Arcimboldo’s inspired portrait made of shells dyed in red. The characteristic sexual message stamped in the black dress that revealed the high wasted denim shorts or the romantic wave that the red floating sheer chiffon dress with a leopard pattern underneath made us feel. To say nothing of the absolutely stunningly insane final outfit with the skull-like mask that actually left yours truly speechless and obsessed with its every little detail.

There’s no doubt that Galliano is Couture Royalty; his designs not only have us sighing but also dreaming. And I would like to quote Suzy Menkes on this one: “In an era when fashion's high tide is ebbing, as a wave of dull normality rolls forward, the return of John Galliano to the catwalk must be welcomed by anyone who loves the glory of the extraordinary.”
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Después de lo que se sintió como una eternidad, John Galliano finalmente hizo su glorioso retorno a la moda como Director Creativo de Maison Margiela –si, desecharon el epónimo “Martin”- realizando su primera pasarela en un espacio de la semana de la moda varonil en Londres hace unos días. Desde el icónico deconstructivismo de la marca, al paraíso de los sastres y su romanticismo surrealista, Galliano capturó los ideales de Margiela, su espíritu artesanal y además nos mostró algo que se siente como una línea histórica de su trabajo y todo lo que aprendido a lo largo de su carrera. 

Las referencias –como siempre presentes- fueron increíbles, por ejemplo el retrato hecho de conchas pintadas en rojo inspiradas por Giuseppe Arcimboldo, los característicos mensajes sexuales en sus diseños, como el vestido negro con un corte angular que revela un short de denim de cintura alta y la ola romántica que el vestido transparente de chiffon con el trasfondo de leopardo nos hizo sentir, y por supuesto el asombroso e increíble traje final con la máscara que evoca a una calavera que realmente me dejo sin aliento y obsesionado con cada uno de sus detalles. 

No queda duda alguna de que Galliano es Couture Royalty, sus diseños no solamente nos hacen suspirar, sino que nos invitan a soñar. Y me gustaría terminar citando a Suzy Menkes en esta ocasión: “En una era en la cual la marea alta de la moda está bajando, mientras una ola de insípida normalidad se mueve hacía el frente, el retorno de John Galliano a la pasarela debe ser bienvenido por cualquiera que ame la gloria de lo extraordinario.”

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